Dåliga dagar blir ibland bättre

Hej! Nog har jag haft bättre dagar!
Vaknade av någon anledning klockan åtta, ganska pigg. Låg och snusade lite och såg att spegeln låg på nattduksbordet så jag tog mig en titt...Och blev skräckslagen.

Igår bestämde jag mig för att försöka få bort all hud i ansiktet som ändå kommer åka av, då jag aldrig verkar sluta flagna (...) Sen så var det som att brännan följde med av, så jag tänkte att jag kunde daska på lite brun utan sol..
Det var inte det smartaste jag gjort direkt!
Såg då imorse till min förskräckelse att den överhuvudtaget inte hade fäst på alla ställen var jag flagnat, alltså var huden är typ grisrosa, ahahh. Så då var det ännu "vackrare" kontrast, och på köpet hade jag smörjt in ohyggligt slarvigt med ränder och fläckar med brun utan sol.

Som slutsats kan man säga att jag var grönorange-fläckig med rosa fläckar. Beautiful!
Stod och förgäves försökte tvätta bort de, men de gick ju inte.
Så jag har varit förbannad hela dagen, kommit fram till att jag måste vara hemma från skolan, och haft en sjal för ansiktet upp till ögonen. haha, ville inte ens visa mig!
Sen hade mamma varit på presenta och här, eller vad det heter.. och frågat lite vad man kunde göra. Sen tog hon iallafall med mig dit, fast jag helst inte ville visa mig bland befolkning då jag kände mig som en "cancerunge som borde gömma sig"

Vi köpte iaf en lite dyr, fin och bra mörk foundation som passar till resten av ansiktet, som jag kan täcka med. Något mer än så kan man nog inte göra för stunden. Så det dåliga humöret är över och jag är istället rätt glad.

Det är lördag och jag hoppas på en trevlig kväll! Tack till mamma
Ska man ta och duscha nu eller?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var väl inte korkat, hur ska man annars göra?

Synd att den var därifrån för dit lär jag inte åka inom en snar framtid precis ;) Fin var den iaf

2009-03-21 @ 21:26:28
URL: http://nightsgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0