Lets write!

Framtiden..Ja ingen vet hur ens framtid kommer att bli.
Kanske dör jag i en bilolycka, av bröstcancer eller när jag är 100 år
..
Jag tycker det är skrämmande att tänka på framtiden. Mitt vuxna liv. Jag känner mig inte som en person som kommer bli vuxen, som står och diskar i mitt hus, springer och servar mina barn, handlar, dammsuger, och favoritprogrammet är nyheterna..Framför allt tycker jag det känns jobbigt att jag kommer bli typ en stor del av mitt liv kallad "mamma"
Kanske känner jag så för att det livet ändå är rätt långt bort?

Här går en liten stina och grubblar..


Man kanske senare i livet, när man är mogen för det livet, känner att det blir nåt som tillfredställer en, och att det är det man vill ha.
Nu känner jag alldeles för mycket att jag är den som är liten i familjen, den som behöver hjälp, tröst och inga krav.
Jag har inte ens någon stress att vilja flytta hemifrån typ direkt jag gått ut skolan eller så. Kanske för att jag inte är en person som är självständig och vill klara mig själv. Nä. jag vill bo med mamma och pappa och behandlas som ett barn. Jag känner mig ibland likadan som när jag var 12.. Man måste ju inte bli vuxen så fort, om man inte känner sig redo.. Eller?
Ja, alltså jag sitter inte och säger att jag ska bli en tragisk person som aldrig skaffar sig ett eget liv, bor med ens föräldrar tills man dör och får ingen familj.. Den tanken får mig bara att må illa. Så vill väl egentligen ingen fullt normal person ha det. Vad är det för liv?

Under dagen idag, har jag funderat på sånt här. Jag vill inte flytta bara för att flytta. Så jobbar man på ICA eller Max för att ha råd att bo själv. Jag önskar man kunde flytta direkt till ett hus, ett fint stort hus på landet. Varför ska man inte få det livet förrän man är typ 35? Jag vill ju ha det direkt...
Men det går ju inte, och så kommer det ju inte bli.
Så istället har jag planerat att jag ska ha en jättemysig lägenhet var jag verkligen trivs, och ha en collie och en schäfer. Och vänner som sover över när man får lust. Då skulle jag känna mig hur nöjd som helst..! Längtar så tills jag får köpa mina hundar.. Ja, ska inte ha mer än två, då det blir lite cirkus..
Ja, jag har iaf enligt mina planer tänkt mig skaffa hund nästa sommar! :D När jag tagit studenten, och har massa tid!
Då får jag äntligen min collie. Kevin ska han heta tror jag.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0