it´s like i waited my hole life, for just one night

Tja friends!
Nu har vi alltså anländit hem igen från våran underbara resa!
Eller ja, kom hem vid sju igår morse men..
Det har verkligen varit fantastiskt! Så mycket roliga saker som har hänt :)

Tågresan dit var mycket mer komfortabel än hemresan om man säger så, sen hade vi ändå jävligt roligt på hemvägen ;p
När vi väl hade anlänt till Stockholm hade vi problem att hitta båten som skulle vara vårat hem under tiden där. Vi gick en jävla bit och det slutade med att det fick bli taxi!
När vi sedan satt där i våran inklämda skruff märkte vi att det var inte så stor skillnad från att bo i en ågkupé.. Haha! Man kunde inte sitta rakt i sängarna, och fanns knappt utrymme att stå på, mest drabbade blev väl de långa damerna i gänget! Det vill säga alla förutom mig och sandra..




Första dagen i Stockholm, som alltså var torsdag, spenderade vi på stan, alla var shoppingsugna! Det är svårt att gå sex personer på stan, så vi fick dela upp oss, sen möttes vi och åt en lunch! Kvällen spenderades med några pöjkar som Jossi kände..Eller ja, en av dom iaf! ;D Sen sov jag, Jozzi, Steffe och Sandra i vårat ena lilla rum för att vi la oss senare än dom andra, sen vaknade jag av elefantkliv på:
1. Min mage
2. Mitt huvud
haha, sen hällde den där knäppa token hudkräm i mitt hår, och sen drog Steffe honom för att sova under bordet! hahaha, han låg och spottade på sina ben och pruttade flera gånger, hahah vi höll typ på dö! Vill ni veta vad han satt på? Min tandborste. Vill ni veta vad jag lämnade kvar på rummet eller behöver jag ens säga de?

Lite för full...minst sagt!


fredagen var det inte tänkt att bli så mycket shopping, då var det köande till Chris som gällde! Eller i alla fall för Sandra, Elli och Jozzi som hade ståplats! Jag Johanna och Erica, hade ju våra platser redan, vilket ändå kändes rätt skönt ;p
Det var bara jag som hade sug att gå på stan, och när vi väl stod utanför hovet i kylan , så gick Johanna och Erica med på att hänga med mig till stan och fixa lite kläder!
När vi kom tillbaka vid fyra tiden förväntade vi oss att tjejerna skulle vara less på oss som var borta ett bra tag, istället var dom så söta och hade köpt morgonrockar och fixat kartongpapper att sitta på! Vid detta lag var dom rätt så hungrig och gick till Mc donalds och åt, och vi stannade kvar vid deras lilla läger, haha..
Senare frös jag som fan och drog med mig Erica till donken som ligger där ganska nära globen och hovet. Senare verkade Johanna också bli less av kylan och kom dit också! Vi satt där till vid halv sju, och när vi kom tillbaka var det kolosala köer..! Tidigare hade det varit helt tomt? Jahapp. Tänkte vi. Och ställde oss längst bak i en milslång kö och blåsten pinade på alla frusna människor..
Ändå ganska snabbt gick kön, och efter en visitering fick man komma in i värmen och vi gick och tog plats.
Nu var vi nöjda och glada och väntade med spänning!
Det var grymt bra och Chris både rockade, dansade och slängde av sig tröjan! Det är väl inte svårt att fatta att det är jävligt kul när ca 13 000 personer står upp och sjunger heller?
Det blev ett minne de!

Innan Chrissan!




När vi vaknade upp på lördagen efter en natt när vågorna kluckat mot båten i den hårda vinden..Mådde jag inte bra! Inte pga vågorna då..Var jävligt sjuk! Det var hemskt! Rösten fanns knappt, huvudet hade fem hammare runt sig som hammrade in spikar, kroppen värkte och var svag och för att klaga lite mer så var jag hemskt täppt i näsan. Svaret är Ja. Det kunde visst bli värre.
"Vi ska vara ute ur rummet om tio minuter!!" WHAT? Jaja, bara häva sig ur rummet då..Vi som skulle gå på stan.
Ja, det gjorde vi ju också! Jag gick alltså på stan: Sjuk, blek, typ myskläder, smutsigt hår, osminkad, men oväntat nog blev det en hemskt bra dag faktiskt ;D
Jag och Sandra åt en underbar härlig fräsch lunch som lite variation till det eviga donken.. Minns fan inte vad det hette det jag åt.. Men ni vet, pasta, med baconbitar, och parmesane ost (stavning?) och små gröna blad typ.. haha, nåja..
Sedan träffades vi alla igen vid halv fem tiden och åt underbar glass i gallerian! Sen fick vi typ springades köpa mat till tåget på hemköp, springa och hämta ut väskorna som vi låst in såna där skåp, och försöka hitta till tåget, vilket inte var så lätt, alla blev lite hetsiga och stressade men det gick vägen!
På hemvägen blev vi utan Elli som skulle stanna kvar till söndagen ;p
Vi flummade, läste tidningar och åt rätt mycket, sedan skulle vi alltså försöka sova sittandes.. Jag drog på mig min "porrbinda" (som det visst såg ut som) för ögonene och gjorde mitt bästa. Sjuk som jag var, gjorde natten ännu jobbigare..Men kul var det ändå! Tack för att ni är så humorfyllda tjejer ;)




Såhär får man en trött johanna att vakna!


När jag kom hem klockan sju på på morgonen på söndagen så var huset kolsvart, och dörren låst. Så det var bara att ringa hem och mamma kom och öppnade, glad att jag var hemma. Det var helt underbart att vara hemma, jag gick fort upp till sängen och mamma bäddade ner mig skönt och jag sov som en liten kattunge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart inlägg har väntat länge ;)

2009-01-27 @ 15:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0