YTLIGT SAMHÄLLE

Jag är så less på detta ytliga samhälle!! Det har gått till överdrift, allt handlar numera om kläder, pengar, lyxliv, utseenddet helt enkelt. Allt annat glöms bort, det spelar ingen roll hur fin en person är på insidan längre, utseendet gör en människas liv. Är man snygg och rik, kommer man längre i livet, det är ju så?

BEVIS på att jag inte tjänar pengar på att blogga:

* Jag har inte minst 5 riktiga pälsjackor
* Jag har inte råd för en ny klänning för 5.000 kr varje helg
* Har aldrig smakat champagne
* Jag går inte på galapremiärer
* Jag har knappt råd att sola
* Julrean är mitt enda hopp
* Mina naglar är avbita och fula med risigt nagellack
* Det tar emot att slösa en tjuga
* Jag lever på studebidraget!!!

MAN SKA INTE TRO ATT MAN ÄR NÅT FÖR ATT MAN HANDLAR KLÄDER PÅ NK OCH I STUREGALLERIAN!!

ATT tjäna pengar på sin blogg, tycker jag är orättvist. Det är väl ok om det skulle vara rimliga summor då, men vad tjänar dessa personer egentligen pengar för?
Jaja, dom har lyckas få många läsare. Men är det värt stora summor pengar? Hur många bloggare finns det inte, som gör exakt samma sak, men får inte en krona?
HUR många människor sliter, jobbar och stressar varje dag för att klara vardagen och får ändå bara ihop en summa som precis räcker varje månad? HUR MÅNGA SOM HELST.

Sen att dem (bloggarna) ska sitta och klaga på sina bloggar att dem har det så stressigt osv.. Haha! JAJA, vad är problemet? Är det svårt att välja var naglarna ska fixas och har man inte hunnit fixa tid för hårförlänging eller en inpacking i lera? Är det det som är stress?
STRESS är väl att måsta slita häcken av sig och fundera om man verkligen har råd att köpa julmat och julklappar och samtidigt kunna betala räkningarna.. ERA problem är bara en liten flugskit på kartan!

Ja, jag låter hemsk och negativ just för att de är det jag är just nu.. Men tycker detta är så provocerande! Att blogga.. Fan vad meningslöst egentligen? Nej, lugn, Menar inte för oss vanliga småbloggare.. Det är ju självklart bra att få skriva av sig.. Men att leva på att blogga, man kan inte känna sig särskilt...Smart? Vad gör man för NYTTA? Ingen om du frågar mig..

"Hej idag var jag på stan och köpte min tionde pälsjacka, denna gång är kragen mink, och resten kanin. Nu ska jag gå och dricka champagne.. Puss!"

Klart att du sitter och tänker att jag är avundsjuk, kan ju låta så. Jag är inte avundsjuk mer än att jag gärna skulle ta pengarna.. Men blogglivet är inget jag vill leva. Inte min grej.
Min dröm är fortfarande att bo lite smått på landet i ett fint hus, ha hästar, hund, katt, får, höns, ja alla djur, och en bra make!
Vill inte ha ett liv som ska kretsa runt stureplan och dyraste jackan.. Finns så mycket annat här i livet, som jag prioriterar.
Sen har ju alla olika drömmar och mål, det är ju bara bra, att endel vill bli bloggare..menar:

HUR skulle samhället överhuvudtaget klara sig utan alla som bloggar? Nej det skulle bli "katastrof".. Så jag säger bara, Keep on going Blondinbella!
Du räddar världen!.............Ja, alla förutom minkarna förstås.


Kommentarer
Postat av: blomman

GO STINA! my bitch, haha

2008-12-26 @ 03:00:05
URL: http://jojehanna.blogg.se/
Postat av: sara

HAHAHAHAHAH STINA!!! fyfan vad rätt alltså :D

2008-12-26 @ 09:50:30
URL: http://sawraaa.blogg.se/
Postat av: Anonym.

Du har hjärna. Jag tycker att du tänker på ett störtskönt sätt. Härligt att nån mer än mig har insett det där

2009-01-13 @ 17:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0