Små kvällstankar

Nu är det vinter. Jag fyller år på prick en vecka! Nästa onsdag alltså! :) Åh, ska bli så kul, jag längtar! Sen ska det bli helt underbart med jullov, kommer inte mer passande.. Jag behöver det, verkligen. Tack jul för att du finns! Jag längtar!!

Det är länge tills det är sommar igen. Jag längtar!  Men jag känner ingen större stress, just nu... Den kommer där under vårterminen, tänk att man alltid ska längta efter det man inte har?
Kan man inte bara vara nöjd?! Verkar inte så...
Man måste försöka njuta i nuet och inte alltid sträva efter det som kommer, då hinner man ju inte leva, i det som är. Varför passar man inte på att se posivita saker med det som är än tänka bort.. Livet är för kort för de!!

Känns som att folk glömmer. Glömmer allt vackert. Är det någon som stannar upp och lyssnar till fåglarnas sång? Är det någon som stannar och andas och tar emot vinden? Är det någon som ser dom små fina enkla sakerna, som är lätta att glömma bort?

Jag längtar till helgen. Skönt ska det bli. Men först! ska jag njuta av det som kommer innan. Varje dag räknas, varje dag är en del av ens liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0